Przygotowanie sprawozdań finansowych z realizacji zadania publicznego
Termin : 17.10.2017, w godz. 17.00-20.00
Gdzie: Ośrodek 3 Piętra, ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 71/73
Koniec roku, to czas sprawozdań, w tym projektowych. Czy wiesz jak rozliczyć z sukcesem dotację w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie? W tym roku po raz pierwszy rozliczany jest wkład własny w postaci rzeczowej, wiesz jak udokumentować? Po raz pierwszy stosowane są nowe zasady ewidencjonowania i rozliczania umów cywilnoprawnych, sprawdź, czy dopełniłaś/eś obowiązków. Zapraszamy na praktyczny warsztat ze sprawozdawczości projektowej
Prowadzi: Katarzyna Książczak z OPUS
Zgłoszenia za pomocą formularza on – line: http://daa.pl/LCO10 do 15 października 2017, decyduje kolejność zgłoszeń.
Spotkanie dla młodych organizacji – jak działać skutecznie w mieście
Termin : 10.10.2017, w godz. 17.00-20.00
Gdzie: Pub “Andrzeju Nie denerwuj się”, Piotrkowska 43, Łódź
Założyłeś dopiero co organizację? Lub jesteś w trakcie oczekiwania na wpis?To spotkanie jest dla ciebie! Poznaj innych przedstawicieli nowo powstałych organizacji w ramach “Grantu Na lepszy Start” ale nie tylko. Chcemy przybliżyć Ci jak Miasto Łódź współpracuje z organizacjami pozarządowymi
– jak rozpocząć współpracę z miastem?
– obszary współpracy niefinansowej: konsultacje społeczne, Komisje Dialogu Obywatelskiego, Łódzka Rada Działalności Pożytku Publicznego, Łódzkie Centrum Obywatelskie
– Program Współpracy
– współpraca finansowa- realizacja zadań publicznych (małe dotacje, konkursy ofert, oferty własne)
– inicjatywa lokalna
– gdzie szukać informacji? (strona: http://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/lodzianie-decyduja/organizacje-pozarzadowe/polityka-lokalowa-dla-ngo/)
Ale przede wszystkim dać przestrzeń na wymianę doświadczeń związanych z rejestracją organizacji i pierwszymi miesiącami jej działania, pochwal się co już osiągnąłeś a dzięki temu nawiążesz kontakty do przyszłej współpracy!
Moderator spotkania: Magda Mirys z OPUSa
Zgłoszenia za pomocą formularza on – line: http://daa.pl/LCO10 do 8 października 2017, decyduje kolejność zgłoszeń.
Międzysektorowe integrujące spotkanie tematyczne: KDO wzmocnienie roli, integracja
Termin : 25.10.2017, w godz. 13.30-16.30
Gdzie: Ośrodek 3 Piętra, ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 71/73
KDO (Komisja Dialogu Obywatelskiego) w naszym mieście, jest już znane wśród organizacji od kilku lat. W tym czasie powstało ich kilkanaście. Jedne działają prężnie inne trochę mniej. Warto aby KDO, które już mamy w Łodzi dalej działały i miały coraz większy wpływ na polityki miejskie.
Aby się do tego przybliżyć zapraszamy na Międzysektorowe integrujące spotkanie tematyczne :KDO wzmocnienie roli, liderzy, integracja. W trakcie tego spotkania (o charakterze moderowanej dyskusji), będziemy się zastanawiać: jak wzmocnić rolę KDO w działaniach?
jak zachęcić lub nakłonić urząd miasta do ściślejszej i pełniejszej współpracy?
czy potrzebna jest członkom KDO integracja, a jeśli tak to w jakim zakresie?
Na spotkanie zapraszamy członków KDO, urzędników odpowiedzialnych za współpracę z KDO i wszystkich tym którym bliska jest ta idea.
Moderator spotkania: Jacek Jędrzejczak z Fundacji FERSO
Zgłoszenia za pomocą formularza on – line: http://daa.pl/LCO10 do 20 października 2017, decyduje kolejność zgłoszeń.
Warsztat tematyczny: wyznaczanie celów dla KDO/planów działania – wsparcie dla liderów KDO
Termin : 24.10.2017, w godz. 17.00-20.00
Gdzie: Ośrodek 3 Piętra, ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 71/73
W trakcie tego warsztatu, zbierzemy tematy które spędzają sen z powiek członkom KDO i nie pozwalają ruszyć z kopyta w pracy na rzecz KDO,co Nas blokuje, itp. Będziemy się zastanawiać jak można wesprzeć liderów KDO oraz jak tworzyć plany na przyszłość dla KDO i czy w ogóle potrzeba planować ich działalność? Co zrobić aby KDO było równorzędnym partnerem dla Urzędu?
Zapraszamy na spotkanie głównie liderów KDO – zarówno tych formalnych jak i tych którzy znacząco wpływają na losy swojego KDO. Urzędnicy też jak najbardziej mile widziani.
Moderator spotkania: Jacek Jędrzejczak z Fundacji FERSO
Zgłoszenia za pomocą formularza on – line: http://daa.pl/LCO10 do 20 października 2017, decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenie „Skuteczny menedzer ngo” – 2 dni
Szkolenie kierowane jest do osób zarządzających organizacjami i zespołami w organizacjach pozarządowych lub planujących taką działalność. Wiedza zdobyta w trakcie szkolenia, będzie przydatna do zarządzania projektami, realizacji strategii organizacji, planowania i refleksji nad przyszłością organizacji oraz mnie samego jako menedżera.
Data: 13-14.10.2017 w godzinach 10.00-17.00
Gdzie: Ośrodek 3 Piętra, ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 71/73
Szkolenie będzie prowadzone w sposób aktywny z przytaczaniem wielu przykładów, oraz refleksji nad poruszanymi zagadnieniami. W tracie szkolenia uczestnicy będą również proszeni o wykonanie ćwiczeń, w grupach, parach bądź samodzielnie które będą uzupełnieniem i praktycznym zastosowaniem omawianych tematów. Weryfikowanie nabytych informacji i umiejętności odbędzie się poprzez pytania trenera, bądź analizę grupową. Szkolenie to mamy nadzieję będzie też dla każdego uczestnika odpowiedzią na pytanie jakim jestem menedżerem, co potrafię a czego jeszcze potrzebuję aby być lepszy?
Podczas szkolenia będziemy zastanawiać się i szukać odpowiedzi na poniższe pytania:
– jakie są metody pracy (zarządzania) z osobami podległymi?
– czym jest coachingowa metoda pracy ze współpracownikami?
– jak ważny jest plan działania organizacji?
– co to jest kodeks menedżerski w organizacji gdzie motywacją nie są finanse?
– jak zachęcać i motywować współpracowników do działania?
– co to jest zewnątrzsterowność i wewnątrzsterowność ?
– jaka jest moja aktualna rola w organizacji według mnie i moich współpracowników?
– jak rozwiązywać sytuacje trudne?
Dzień 1
1. Definiowanie roli menadżera NGO
2. Budowanie Kapitału ludzkiego w organizacji – zasoby, misja, cele – narzędzia do refleksji oraz wykorzystania w organizacji
3. Definiowanie kapitału społecznego (badanie relacji społecznych i instytucjonalnych, zasoby środowiska lokalnego, określanie komunikacji ze środowiskiem zewnętrznym)
Dzień 2
1. Podstawy tworzenia strategii organizacji – aspekt finansowy, ludzki, merytoryczny
2. co menadżer wiedzieć musi – umowy, sprawozdawczość, tryby współpracy z administracją
UWAGA: jako, że szkolenie będzie prowadzone w sposób procesowy, organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie, które wyniknąć mogą z ogólnego poziomu wiedzy uczestników, energii całej grupy szkoleniowej oraz potrzeb uczestników wyrażonych w ankietach zgłoszeniowych
Szkolenie poprowadzi Jacek Jędrzejczak z Fundacji FERSO. – certyfikowany trener biznesu metodologii SET. Absolwent kursu „Profesjonalny menadżer 3 sektora” przy Collegium Civitas. Działa w organizacji pozarządowych od wielu lat, prowadził setki godzin warsztatów i szkoleń dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Wiceprezes Łódzkiej Federacji Organizacji Pozarządowych.
Zgłoszenia za pomocą formularza on – line: http://daa.pl/LCO10 do 7 października 2017, decyduje kolejność zgłoszeń.
W razie pytań związanych ze szkoleniem – proszę o kontakt pod nr tel. 793903066 lubliliana.ferso@gmail.com
Zadanie „Przeprowadzenie działań zmierzających do utworzenia i prowadzenia Łódzkiego Centrum Obywatelskiego” jest współfinansowane ze środków Miasta Łódź