W dniach 11-12 grudnia 2019 r. Marszałek Województwa Łódzkiego zaprasza przedstawicieli sektora pozarządowego oraz pełnomocników ds. organizacji pozarządowych z regionu łódzkiego na wydarzenie pn. Forum Organizacji Pozarządowych, które odbędzie się w INESS HOTEL ul. Wróblewskiego 19/23, 93-578 Łódź.
Dwa dni Forum będą okazją do spotkania, dyskusji a także uczestnictwa w warsztatach kierowanych do osób na co dzień zaangażowanych w kształtowanie społeczeństwa obywatelskiego. Będzie to także okazja do wymiany doświadczeń i poglądów pomiędzy przedstawicielami organizacji pozarządowych a przedstawicielami samorządów odpowiedzialnymi za bieżącą współpracę z sektorem pozarządowym.
W trakcie Forum dowiedzą się Państwo m.in. jak wypromować za pośrednictwem narzędzi internetowych działalność ngo, w tym jak prowadzić „kampanię 1%”, jak zostać organizacją pożytku publicznego, jakie są formy współpracy samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi.
Osoby zainteresowane udziałem w tegorocznym Forum Organizacji Pozarządowych prosimy
o zarejestrowanie się na wydarzenie za pośrednictwem strony: https://elodzkie.pl/wydarzenia/forum-organizacji-pozarzadowych-wojewodztwa-lodzkiego
Program Forum Organizacji Pozarządowych Województwa Łódzkiego
1 DZIEŃ (11 grudnia 2019 r.)
09:00 – 9:30 – Rejestracja uczestników
I Blok
09:30 – Otwarcie forum
09:45 – 10:45 – Wykład I – Panel Dyskusyjny – status Organizacji Pożytku Publicznego, czy warto? Jak uzyskać status organizacji pożytku publicznego? Co daje, a do czego zobowiązuje status OPP.
10:45 – 11:05 – Przerwa kawowa
II Blok
11:05 – 12:35 – Wykład II – Możliwość promowania w sieci działalności NGO ze szczególnym uwzględnieniem tzw. kampanii 1%.
Część 1 – Działania organiczne w serwisach Facebooka oraz Instagram:
– najskuteczniejsze formaty postów,
– stories,
– omówienie działania algorytmu,
– sposoby na zwiększanie zasięgu organicznego w TG,
– dobór multimediów (wymagania),
– copywriting,
– grupy,
– analiza skuteczności działań organicznych,
– omówienie narzędzia Creator Studio,
– aplikacje zewnętrzne, które mogą pomóc w skutecznej komunikacji (Canva, Sotrender, VideoCut etc.).
12:35 – 13:15 – Obiad
III Blok
13:15 – 15:00 – Wykład II (c.d)
Część 2 – Reklama płatna w serwisie Facebook oraz Instagram:
– omówienie narzędzia,
– dobór celów reklamy,
– omówienie najważniejszych wskaźników,
– dobór formatu reklamy oraz wytyczne dotyczące multimediów i treści,
– dobór budżetu,
– analiza i dobór TG (grup docelowych),
– analiza i tworzenie raportów,
– optymalizacja kampanii,
– wykorzystanie piksela remarketingowego,
– analiza skuteczności działań reklamowych,
– przykłady skutecznych kampanii.
15:00 – 16:00 – Zakończenie – podsumowanie spotkania
2 DZIEŃ (12 grudnia 2019)
9:00 – 9:30 – Rejestracja
I Blok
9:30 – 9:45 – Powitanie uczestników Forum, słowo wstępu nt. roli współpracy samorządów z organizacjami pozarządowymi.
9:45 – 10:45 – Wykład I – Formy współpracy samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi, czyli nie tylko otwarte konkursy ofert (tryb pozakonkursowy, pożyczki, współpraca pozafinansowa)
10:45 – 11:15 – Przerwa kawowa
II Blok
11:15 – 12:20 – Warsztaty – Określanie rezultatów realizacji zadania na etapie tworzenia ogłoszenia o konkursie i w ofercie realizacji zadania. Znaczenie rezultatów dla rozliczenia realizacji zadania – zapisy umowy o realizację zadania i wykazanie rezultatów w sprawozdaniu.
12:30 – 13:15 – Obiad
III Blok
13:15 – 14:15 – Wykład II + Panel Dyskusyjny – Jak skutecznie prowadzić konsultacje z NGO? Prezentacja dobrych praktyk
14:20 – 15:00 – Panel dyskusyjny
15:00 – 16:00 – Podsumowanie i zakończenie